Alati za pristupačnost

8. sjednica - Vijećnička pitanja

Vijećnik Mitar Obradović (SDP):
Čitajući medije i zapisnike nadzornih odbora tvrtki Komunalca i Tekije, uočio sam da je u tvrtki Komunalac za 2018. godinu revizija imala primjedbu za 2019. godinu imala primjedbu na reviziju, a istu takvu je imala Tekija u 2020. godini vezanu za isplatu naknada članovima nadzornih odbora. Primjedba je bila da se naknade isplaćuju mjesečno, a ne po održanoj sjednici. Ja sam izračunao iznose i u Komunalca su prošle godine bile četiri sjednice, svaki vijećnik u brutu košta 27 tisuća kuna, to je po sjednici 6.800,00 kuna. Svaki član nadzornog odbora košta košta građane 6.800,00 kuna po sjednici. Kad se to pretvori u sate, prosječno član nadzornog odbora košta građane 4.500,00 kuma. Predsjednik nadzornog odbora, njegova je bruto naknada 3.000,00 kuna. Kada to pretvorimo po sjednici 10.900,00, odnosno po satu 7.300,00 kuna. Mi u SDP-u smatramo kako se radi o izuzetno visokim naknadama. Tu se više – manje radi o ljudima koji su tu zbog političke trgovine. Mislim da je to previsoka cijena koju građani plaćaju za takve stvari. Mislite li po tom pitanju nešto poduzeti i zbog nalaza revizije i zbog onoga što smo mi sad iznijeli?
ODGOVOR:
Gradonačelnik dr.sc. Željko Glavić:
- Da to je kako ste pročitali. Revizija je dala preporuku, ona nije obvezujuća nego je preporuka, da se plaća po sjednici, a ne mjesečno. Prijedlog na skupštini Tekije i Komunalca je bio da se 50 posto naknade plati onima koji ne dođu na sjednicu, a onima koji dođu stopostotni iznos naknade. Tu ima jedan prijepor oko toga pogotovo kada je u pitanju predsjednik nadzornog odbora, ali isto tako i članovi jer bez obzira na to što se vi to tako opisali ljudi tamo imaju neku odgovornost. Odgovornost je permanentna za vrijeme trajanja mandata člana nadzornog odbora Tekije i Komunalca, a ne dolazak treba sankcionirati na način da se za 50 umanji naknada. - kazao je požeški gradonačelnik. Tražio sam analizu s drugim sličnim firmama u Osijeku, Slavonskom Brodu i još sedam, osam gradova. Ima i onih koji imaju manje, ali kada bi gledali koja naknada se najviše pojavljuje u sličnim trgovačkim društvima, to je otprilike oko ovog iznosa koji je u Komunalcu i Tekiji. Skupština se opredijelila za takvu varijantu.

Vijećnik Mitar Obradović (SDP):
Također se u medijima dosta piše o tome ima li direktor Komunalca Požega uvjete. Malo sam proučavao, nadzorni odbor tvrtke je godinu dana prije imenovanja promijenio uvjete, više se ne traži rad na rukovodećim mjestima. To sigurno nije promijenjeno da bi se poboljšala kvaliteta rada tvrtke ili izabrao kvalitetan direktor. Zanima i mene i građane, vi ste predložili direktora, naveli ste da on ima bogato iskustvo rada temeljem kojega je zavrijedio dobiti mjesto direktora komunalne tvrtke. Koje je to bogato iskustvo na temelju kojega ste vi zaključili da on može biti direktor?
ODGOVOR:
Gradonačelnik dr.sc. Željko Glavić:
Ne znamo kako su me citirali, ali on ima dovoljno radnog staža, ispunjava uvjete, radio je u nekoliko privatnih tvrtki i po struci je magistar strojarstva što je po mom mišljenju najidealnije za direktora komunalne tvrtke. Ne mislim da ima bogato iskustvo, ali mislim da ga ima dovoljno. Rekao sam da on ima povjerenje dok posao radi kako treba naravno da morate dati jedno određeno vrijeme da netko napravi plan restrukturiranja i novu sistematizaciju i da predloži nekakav svoj koncept kako bi ta tvrtka trebala raditi. Vama za informaciju, na prošloj sjednici skupštine društva sam rekao da je taj period istekao. Vjerujem da ima odgovarajući plan i program i da će predložiti rješenja koja mogu biti kvalitetna za ovaj grad, ali ako nema, ima drugih.

Vijećnik Tomislav Hajpek (SDP):
Imam pitanje u vezi stipendija za ovu akademsku godinu. Bila je riječ o tome da je osam studenata imalo jednak broj bodova, međutim kvota je bila 15 stipendista i samo njih četvero je moglo ući u tih 15. Drugim riječima, bili su opći uvjeti natječaja po kojima su imali jednak broj bodova te postoje i dodatni. Međutim, nigdje u objavi ne piše kako je bodovano to 'dodatno bodovanje'.
ODGOVOR:
Maja Petrović, pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti
Dobiti ćete u pisanom obliku točne dodatne kriterije jer ih ima više i bili su različiti kriteriji za darovite učenike i studente. - odgovorila je pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti Grada Požege, Maja Petrović.

Vijećnik Antonio Šarić (MOST):
Pitanje je vezano za sistematizaciju radnih mjesta u gradu. Nime, na sjednici 28.12. kada je potvrđen proračun za Gradsku knjižnicu vidljivo je da je sredstava za plaće manje i to 4 radna mjesta. Rekli ste da će se te 4 osobe preraspodijeliti na neka druga radna mjesta. Zanima me jeste li napravili nekakav nacrt sistematizacije i zanima me na koji način mislite, ako je tako slučaj i s ostalim institucijama u gradu, racionalizirati troškove ako prebacujete s jedne hrpe na drugu? Da li neki ljudi idu u mirovinu, znate li koji su to?
ODGOVOR:
Gradonačelnik dr.sc. Željko Glavić:
To je šire pitanje od same knjižnice. Ne znamo što će se tijekom godine događati s plaćama, vidimo da se pojavljuju inflacija i poskupljenja, da li će biti dovoljno ono što smo planirali ili neće, to ćemo vidjeti. U startu smo planirali u knjižnici smanjiti za 4 osobe broj zaposlenih jer primjerice Slavonski Brod ima 19 zaposlenih, kada se malo šire analizira ovdje je u onom trenutku kada je istovremeno zaposleno 7 novih djelatnika u knjižnici malo po mom mišljenju otišlo preširoko. Možda za neka bogatija vremena i neki bogatiji sustav i državu od naše. Dakle ta 4 djelatnika, jedan prelazi na projekt Požeške bolte čiji je dio Požeška kuća. To je projekt koji je završen i koji ćemo uskoro pustiti u rad. Imamo obvezu u projektu zaposliti dvoje ljudi. Jedan prelazi iz knjižnice, profesor je povijest, a drugi je već prešao ovdje na mjesto domara-vozača. Mi u sistematizaciji imamo prazno to mjesto, a on će biti domar za knjižnicu, kazalište, muzej i Gradsku kuću. Treći djelatnik je bila prvostupnik ekonomije koja je bila na određeno vrijeme i njoj je s današnjim danom prestao radni odnos. Svaka je ustanova imala i svoga računovođu i njega smo prebacili u muzej i radi taj posao za sve tri ustanove, a djelatnicu koja je taj posao radila u muzeju smo prebacili u Gradsku kuću umjesto jedne ekonomistice koja je otišli na trudnički dopust. Što se tiče sportskih objekata, ravnatelj je otišao u mirovinu, jedna djelatnica, prvostupnica ekonomije je prebačena na projekt iz kojeg joj se financira plaća, drugi djelatnik koji je bio zamjenik ravnatelja radi do kraja ovog mjeseca i dobiva poslovno uvjetovani otkaz i jednu djelatnicu koja je radila ekonomsko financijske poslove smo prebacili u Grad i ona će raditi na evidenciji i administrativnim poslovima za sve objekte. Kazalište još nismo riješili, ali imamo i zato plan i to će u sljedećih mjesec dana biti riješeno. Nismo nikoga primili osam mjeseci, ne znam je li se to ikada dogodilo da nije nitko zaposlen ni u Gradskoj kući ni kod korisnika. Umjesto Josipa Lisjaka došla je pročelnica Petrović, ne na isto, ali na pročelničko mjesto. Dakle nitko novi nije zaposlen, a mislim da ni vi niste zato da se podijeli 10 otkaza, a onda sutra prima osam novih ljudi. Ovi koji su otišli ne fale, a ovi koji su ostali dobili su posao, a to nam je svima bio cilj.

Vijećnik Dinko Zima (SDP):
Nastavlja se devastacija zelenih površina u gradu Požegi. Konkretno, tko je odgovoran za novo rušenje stabala na stadionu Slavonije. Je li to odlučilo Povjerenstvo za hortikulturu. Drugo pitanje je vezano uz najlošiji Advent koji je organiziran u posljednjih dvadesetak godina gdje su građani jako bili nezadovoljni ponudom. Povjerenstvo za hortikulturu je savjetovalo da se posade nove sadnice, dakle ne poštuje se njihova odluka. Radi se o drvetu koje je moglo biti stavljeno pod zaštitu.
ODGOVOR:
Gradonačelnik dr.sc. Željko Glavić:
Što se tiče rušenja tamo kraj pruge, znate da su te odluke donošene prije ovog saziva i da nemam s tim ništa, a ne mogu ni odgovoriti. Ono što je meni rečeno kada sam ja to isto pitanje postavio je da je to po nalogu HŽ-a. što se tiče rušenja i sadnje drveća u Požegi, sve što i gdje god donesem ikakvu odluku da se nešto sruši bit će posađeno barem zamjensko drvo. Naravno uvijek u skladu s prijedlog povjerenstva, međutim za stadion Slavonije niti je tko pitao niti je tko tražio mišljenje. Tražit ćemo odgovor na pitanje kako se može išta srušiti da se ne dođe u komunalni odjel i traži suglasnost. Kada govorimo o Adventu, na to sam pitanje odgovorio još u 12. mjesecu u medijima, na radiju RVA. Nezadovoljstvo i građana i gradske uprave s turističkom zajednicom je bilo evidentno i dogovorno je direktorica TZ dala otkaz i raspisujemo natječaj za novog direktora. Idemo tu priču pokrenuti u drugom smjeru. Isto tako, danas se gasi Udruga Aurea fest i tu isto idemo s novim organizacijskim odborom i svime što treba.

Vijećnica Magdalena Turkalj Čorak (SDP):
Zašto djelatnicima vrtića nije isplaćena novčana pomoć za otklanjanje posljedica elementarne nepogode po kolektivnom ugovoru koji se nalazi u Službenim novinama Grada Požege broj sedam 2021. godine i jesu li ga drugi zaposlenici unutar grada dobili?
ODGOVOR:
Gradonačelnik dr.sc. Željko Glavić:
Kolektivni ugovor je potpisan nekoliko dana prije promjene 'vlasti', a Grad Požega je vjerojatno jedan od rijetkih gradova koji uz otpremninu za mirovinu ima šest plaća. Županija, općine i ostali gradovi imaju tri plaće. Uvedeni su još nekakvi benefiti - financijski. I taj kolektivni ugovor uz sve dobro što sadrži, sadrži i neke stvari koje su pretjerane. Kriteriji za pomoć su napisani da bi se malotko prema tome usudio isplatiti. Odnosno, napisani su tako da - ako primjerice imate štetu od dvije tisuće kuna, zbog elementarne nepogode - dobijete prosječnu plaću od šest tisuća, a i onaj koji ima štetu od 60 tisuća dobije isto toliko. Ti kriteriji nisu uopće razrađeni, da se zna odakle, dokle i za što - tu je jedan problem. Drugi problem je zakonski princip kojim je određeno da se pomoći ne mogu dobivati kod elementarnih nepogoda po dva osnova. Znate da svi koji su imali osigurane kuće ili poljoprivredne površine nisu mogli dobiti naknadu. Ovdje su svi koji su se prijavili za naknadu štete i dobili sredstva po istom kriteriju kao i svi ostali građani. Ovo bi bio, dakle, taj drugi kriterij koji nije dopušten. To je razlog zašto većina ne može dobiti naknadu. Oni koji nisu tražili naknadu štete, rekli smo da daju podatke te da sindikat formira povjerenstvo kako bi se napravila procjena štete i kako bismo ih isplatili. U vrtiću, koliko znam ima dvoje takvih. - kazao je gradonačelnik.